Hogan, to międzynarodowy autorytet w diagnozowaniu osobowości oraz konsultingu. Firma posiada ponad 30-letnie doświadczenie biznesowe wspierając swych klientów w obniżaniu płynności kadr i podnoszeniu produktywności poprzez zatrudnianie właściwych ludzi, rozwój kluczowych talentów i budowanie potencjału przywódczego w firmach.
KWESTIONARIUSZ OSOBOWOŚCI HOGANA – HPI (Hogan Personality Inventory)
BADANIE ROZWOJOWE HOGANA – HDS (Hogan Development Survey)
KWESTIONARIUSZ MOTYWÓW, WARTOŚCI I PREFERENCJI – MVPI (Motives, Values, Preferences Inventory)
Opis kwestionariusza:
HPI to pierwszy i najbardziej zaawansowany w swojej metodologii kwestionariusz diagnozy niezaburzonej osobowości oparty o tzw. Model Wielkiej Piątki, który został zaprojektowany specjalnie dla biznesu. HPI jest narzędziem oceny cech osobowości niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w karierze, relacjach, edukacji i życiu osobistym, posiadającym wysokie własności psychometryczne (zwalidowany na grupie ponad 500.000 pracujących osób dorosłych, w ponad 200 zawodach obejmujących wszystkie główne typy biznesu).
Kwestionariusz Osobowości Hogana HPI opisuje tzw. „jasną stronę osobowości” (mocne strony i predyspozycje osoby do osiągnięcia sukcesu), dostarczając informacji dotyczących cech osobowościowych pojawiających się w relacjach międzyludzkich, które pozwalają przewidzieć sukces jednostki w osiągnięciu jej indywidualnych celów.
Cechy charakterystyczne i korzyści:
- 206 pytań ”prawda”/”fałsz”,
- czas wypełniania 15-20 minut,
- pozycje testowe i raporty dostępne w wielu językach,
- bazujący na Modelu Pięcioczynnikowym,
- znormalizowany na grupie ponad 500 000 pracujących dorosłych na całym świecie,
- zwalidowany dla ponad 200 zawodów obejmujących wszystkie główne gałęzie przemysłu,
- itemy pozbawione inwazyjnej i natrętnej treści,
- brak negatywnego wpływu,
- natychmiast dostępne wyniki i raporty,
- administracja online poprzez zabezpieczony dostęp
Skale podstawowe mierzone przez kwestionariusz HPI:
- Stabilność – pewność siebie, samoocena, opanowanie w sytuacji presji.
- Ambicja – inicjatywa, współzawodnictwo oraz potencjał przywódczy.
- Towarzyskość – ekstrawersja, bogactwo kontaktów oraz dążenie do interakcji społecznych.
- Wrażliwość interpersonalna – takt, społeczna wnikliwość oraz zdolność do utrzymania relacji z innym.
- Systematyczność – samodyscyplina, odpowiedzialność, sumienność.
- Dociekliwość – wyobraźnia, ciekawość oraz potencjał twórczy.
- Otwartość na wiedzę – orientacja na osiągnięcia, bycie na bieżąco w sprawach biznesowych i technicznych.
Opis kwestionariusza:
Badanie Rozwojowe Hogana określa bazujące na osobowości obszary dysfunkcyjne i czynniki ryzyka w interakcjach międzyludzkich, które mogą ujawnić się w sytuacjach stresu i dużego obciążenia pracą. Tego rodzaju zachowania, wpływające na efektywność, działania i styl przywództwa, mogą przeszkadzać w karierze, utrudniać budowanie i utrzymywanie relacji interpersonalnych oraz osiąganie życiowej satysfakcji. W kontekście pracy mogą powodować niezdolność do efektywnej komunikacji, przewodzenia zespołowi i osiągania wyników. Rozpoznanie tych behawioralnych czynników pozwala na ograniczenie ich wpływu poprzez rozwój i coaching, zarówno indywidualny jak i zespołowy.
Cechy charakterystyczne i korzyści:
- 168 pytań „prawda”/” fałsz”,
- czas wypełniania: 15-20 minut,
- pozycje testowe i raporty dostępne w wielu językach,
- zawiera cechy nieopisane przez Model Pięcioczynnikowy,
- identyfikuje problematyczne aspekty zachowania, które są trudne do wykrycia podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- znormalizowany na grupie ponad 10 000 pracujących menadżerów,
- itemy pozbawione inwazyjnej treści,
- brak negatywnego wpływu,
- administracja online poprzez zabezpieczony dostęp.
Skale podstawowe mierzone przez kwestionariusz HDS:
- Labilność emocjonalna: poddający się nastrojom, łatwo się denerwujący, trudny do zadowolenia i zmienny emocjonalnie.
- Podejrzliwość: nieufny, cyniczny, wrażliwy na krytykę i skoncentrowany na negatywach.
- Zachowawczość: nieasertywny, oporny na zmiany, unikający ryzyka i wolno podejmujący decyzje.
- Zamknięcie w sobie: trzymający się na uboczu, obojętny na uczucia innych, małomówny.
- Nieelastyczność: na pozór chętny do współpracy, ale w rzeczywistości irytujący się, uparty i niewspółpracujący.
- Arogancja: zbytnio pewny siebie, wyniosły, o zawyżonym poczuciu własnej wartości.
- Manipulowanie: czarujący, podejmujący ryzyko, testujący granice i poszukujący ekscytacji.
- Teatralność: aktorski, poszukujący uwagi, przeszkadzający, wykazujący słabą umiejętność słuchania.
- Fantazjowanie: twórczy, ale myślący i działający w nietypowy lub ekscentryczny sposób.
- Drobiazgowość: skrupulatny, precyzyjny, trudny do zadowolenia i mający tendencję do mikrozarządzania.
- Oportunizm: skory do zadowalania innych i niechętny samodzielnemu działaniu lub wyrażaniu opinii.
Opis kwestionariusza:
Kwestionariusz Motywów, Wartości i Preferencji (Motives, Values and Preferences Inventory) jest kwestionariuszem, który odkrywa podstawowe wartości, cele i zainteresowania danej osoby. Uzyskane wyniki wykazują, jaki typ stanowiska, pracy i środowiska będzie najbardziej motywujący dla pracownika oraz, w jakich okolicznościach będzie on czuł się najbardziej usatysfakcjonowany.
Organizacje mogą wykorzystać te informacje w celu upewnienia się, że wartości nowo zatrudnionego pracownika są zgodne z tymi, które obowiązują dla stanowisk i dla organizacji jako całości. MVPI może być także pomocny w diagnozowaniu obszarów zgodności oraz konfliktu między członkami zespołu, jako podstawa do procesów budowania zespołów. Rdzenne wartości osoby są częścią jej tożsamości. W związku z tym, stanowią one kluczową siłę napędową osoby – są tym, czego osoba pragnie i do czego osiągnięcia dąży.
Kwestionariusz Motywów, Wartości i Preferencji MVPI („wewnętrzna strona osobowości”) bazując na osiemdziesięciu latach badań i odkryć rdzennych wartości jednostek, mierzy motywacyjne konstrukty identyfikując raczej, co osoba CHCE robić, niż, co osoba MOŻE robić w pewnych sytuacjach.
Cechy charakterystyczne i korzyści:
- 200 pytań,
- czas wypełniania: 15-20 minut,
- pozycje testowe i raporty dostępne w wielu językach,
- zwalidowany na grupie pracujących dorosłych w ponad 100 organizacjach,
- itemy pozbawione inwazyjnej i natrętnej treści,
- brak negatywnego wpływu na osoby badane,
- ocenia dopasowanie pomiędzy wartościami osoby a kulturą organizacyjną,
- przewiduje zarówno sukces zawodowy, jak i satysfakcję z pracy,
- opisuje środowisko pracy kreowane przez liderów,
- administracja online poprzez zabezpieczony dostęp,
- aplikacja dostępna w wielu językach.
Skale mierzone przez kwestionariusz MVPI:
- Rozpoznawalność: pragnienie uwagi, aprobaty i pochwał.
- Władza: dążenie do sukcesu, osiągnięć, statusu i kontroli.
- Hedonizm: orientacja na zabawę, przyjemności i radość.
- Altruizm: chęć pomagania innym i wnoszenia wkładu w rozwój społeczeństwa.
- Przynależność: pragnienie czerpania przyjemności z interakcji społecznych.
- Tradycja: poświęcenie, silne osobiste przekonania i poczucie obowiązku.
- Bezpieczeństwo: potrzeba przewidywalności, struktury i ładu.
- Finanse: zainteresowanie pieniędzmi, zyskiem, inwestycjami oraz możliwościami biznesowymi.
- Estetyka: potrzeba wyrażanie siebie, troska o styl i wygląd produktów pracy.
- Nauka: poszukiwanie wiedzy, badań, technologii i danych.